Μαρία Δάλλα
Διατροφολόγος - Διαιτολόγος
Υπηρεσίες

English
Είσοδος μελών
Mailing list

Αφήστε το e-mail σας και μείνετε ενήμεροι


Ακουλουθείστε μας στο facebook


Συντήρηση και ευεξία


 

Αυτό που επιθυμούσατε όλο αυτό καιρό που ακολουθούσατε ένα πρόγραμμα διατροφής ήταν να απαλλαχθείτε από τα περιττά κιλά που σας βασάνιζαν. Και ενώ φθάσατε στο πολυπόθητο αποτέλεσμα με μεγάλη προσπάθεια, υπομονή και επιμονή, και νομίζατε ότι τελείωσε το «βασανιστήριο», ουσιαστικά ο μεγάλος αγώνας τώρα αρχίζει: η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ των κιλών που χάσατε!!!. 


Το διάστημα της συντήρησης είναι εξαιρετικά σημαντικό, και αυτό γιατί αν μετά τη δίαιτα αφεθείτε ελεύθεροι και αρχίσετε να τρώτε ό,τι και όπως νομίζετε δηλαδή με λανθασμένους συνδυασμούς και υπερβολές, όλη η προσπάθειά σας θα πάει σίγουρα χαμένη. Βέβαια, μετά από κάθε δίαιτα - περισσότερο ή λιγότερο αυστηρή - κάθε άνθρωπος μπορεί να νιώσει στερημένος και η λαχτάρα του για φαγητό να είναι τέτοια ώστε να ξεκινήσει να τρώει χάνοντας το μέτρο. Επειδή όμως η επιτυχία ενός διαιτολογίου δεν κρίνεται απλά από το αποτέλεσμα αλλά από τη μονιμότητα του αποτελέσματος, είναι πολύ σημαντικό να πειθαρχήσετε στους κανόνες της συντήρησης προκειμένου να έχετε πάντα το κομψό σώμα και το ιδανικό βάρος που επιθυμείτε που με τόσο κόπο αποκτήσατε. 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ 

Η συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη ζωή του ισορροπημένα, και αυτό υπό την στενή παρακολούθηση του ατόμου από τον/την διαιτολόγο του, ο οποίος θα του μάθει πώς να ισορροπεί τους τρεις βασικούς παράγοντες (τροφή-άσκηση-αλλαγή συμπεριφοράς), ώστε να πετύχει τους στόχους ελέγχου του βάρους του. 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟ 

Στη συντήρηση το άτομο που έχει χάσει βάρος μαθαίνει πώς να ξεκινήσει σιγά-σιγά να τρώει τα πάντα στις ποσότητες που έχει ανάγκη με βάση τις θερμίδες που θα πρέπει να παίρνει ημερησίως. Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει από την πλευρά του ο διαιτολόγος να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει το άτομο για τον κατάλογο ανταλλαγής των ισοδυνάμων, ώστε να ξέρει πώς μπορεί να εναλλάσσει τις τροφές (π. χ. η φέτα ψωμί του τοστ ισοδυναμεί με 100 γρ. πατάτας ή ½ φλιτζάνι πουρέ). Είναι επίσης πολύ σημαντικό να συμβουλεύεστε τον διαιτολόγο σας καθώς μαθαίνετε να χρησιμοποιείτε το πρόγραμμα ανταλλαγής γευμάτων και τους καταλόγους ισοδύναμων τροφών για ανταλλαγές, γιατί μπορεί να χρειάζεται κάποια αλλαγή αν αποδειχθεί ότι κάτι δεν είναι καλό για σας ή δεν σας ταιριάζει. Η σταδιακή πρόσθεση «νέων» τροφών στο ημερήσιο διαιτολόγιο βοηθάει τον οργανισμό να σταθεροποιήσει ευκολότερα το βάρος του. Να θυμάστε ότι όσο πιο αυστηρή είναι η δίαιτα που ακολουθήσατε τόσο πιο πολύ θα διαρκέσει η συντήρηση. 




Μαρία Δάλλα
Διατροφολόγος - Διαιτολόγος Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Τηλ.: 2310343542, info@kcal.gr

active³ 4.8 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης